INDKØBSKURV

  • Ordrestatus
  • Log ind
  • Kundeservice
  • Om os
  • Gavekort
menuGucca.dkGå til kassen
Gucca.dk - Gå til forsiden
Bullet  Levering med omdeling 39,95 kr.      Bullet  Gratis over 599 kr.
Bullet Vi bytter indtil den 31. januar

Feedback Og Vurdering For Læring - Helle Bjerresgaard - Bog

Af Helle Bjerresgaard m.fl.

529,95 kr.
  • 11 stk. på lager
  • Levering: 2-7 hverdage
  • Vi bytter til 31. januar

Feedback og vurdering for læring

Denne antologi præsenterer både teoretiske perspektiver på og praktiske erfaringer med feedback og vurdering for læring fra både danske og udenlandske forskere og praktikere.

Feedback beskrives af den new zealandske læringsforsker John Hattie som en af de mest centrale faktorer, når det kommer til at fremme og styrke elevernes læring. John Hattie slog for alvor sit navn fast, da han i 2009 udgav Visible Learning, verdens hidtil mest omfattende forskningsoversigt, der bestod af en syntese af over 800 metaanalyser af faktorer, der påvirker elevers læring. Og her var de væsentligste faktorer blandt andet elevens selvvurdering, formativ vurdering (vurdering for læring) og feedback.

Denne antologi indledes med en helt central artikel om betydningen af feedback, nemlig 'Styrken ved feedback', skrevet af John Hattie og hans kollega ved University of Auckland, Helen Timperley. Artiklen blev første gang udgivet i 2007 og anses for at være en nøgleartikel inden for evalueringsfeltet. Den omhandler den feedback og vurdering, som er fremadrettet og læringsorienteret, med andre ord feedback og vurdering for læring. Dette fokus på læring og læringsprocessens mål fastholdes i artiklens tre centrale feedbackspørgsmål, som læreren må stille eleven, og som eleven må (lære at) stille sig selv:

  • Hvor er jeg på vej hen?
  • Hvordan klarer jeg mig?
  • Hvor skal jeg hen herfra?
  • Med Hattie og Timperleys artikel som omdrejningspunkt præsenterer denne antologi en række artikler, der alle på forskellig vis behandler feedback og vurdering for læring netop ud fra den præmis, at synliggørelse af læring og af læringens rammer og betingelser udgør de væsentligste faktorer i forhold til at forbedre elevernes læringsudbytte.

    Antologiens forfattere er: Helle Bjerresgaard, John Hattie og Helen Timperley, Mads Hermansen, Therese N. Hopfenbeck, Preben Olund Kirkegaard, Claus Madsen, Clarie Ellen Weinstein, Ivar Bråten og Rune Andreassen og Trude Slemmen Wille.

    Fakta om Feedback Og Vurdering For Læring

    Oprindelig titelFeedback Og Vurdering For Læring
    Forfatter(e)Helle Bjerresgaard, Rune Andreassen, Helen Timperley, Trude Slemmen Wille., Claus Madsen, John Hattie, Mads Hermansen, Therese N. Hopfenbeck, Preben Olund Kirkegaard, Clarie Ellen Weinstein, Ivar Bråten
    Genre(r)Skole Og Lærebøger
    UdgivelsesdatoEr udgivet
    ISBN-139788772816852
    ISBN-108772816856
    IndbindingPaperback
    SprogDansk
    Udgave1
    Sidetal228
    TagsEvaluering, Vurdering, Feedback, Læring, Læreprocesser, Folkeskolen, Feedback Og Vurdering For Læring, Studiebøger, Bog

    Fakta om Feedback Og Vurdering For Læring

    Oprindelig titelFeedback Og Vurdering For Læring
    Forfatter(e)Helle Bjerresgaard, Rune Andreassen, Helen Timperley, Trude Slemmen Wille., Claus Madsen, John Hattie, Mads Hermansen, Therese N. Hopfenbeck, Preben Olund Kirkegaard, Clarie Ellen Weinstein, Ivar Bråten
    Genre(r)Skole Og Lærebøger
    UdgivelsesdatoEr udgivet
    ISBN-139788772816852
    ISBN-108772816856
    IndbindingPaperback
    SprogDansk
    Udgave1
    Sidetal228
    TagsEvaluering, Vurdering, Feedback, Læring, Læreprocesser, Folkeskolen, Feedback Og Vurdering For Læring, Studiebøger, Bog

    Synopsis

    Niveau: fagligt niveauIndhold: Styrken ved feedback / af John Hattie og Helen Timperley. Trude Slemmen Wille: Vurdering for læring. Mads Hermansen: Om opgavens og undervisningens grundform : læringsledelse. [...] Helle Bjerresgaard: Struktur og feedback i elevernes læringsfællesskaber. Claus Madsen: At lede en lærende skole : vurdering for læring i anden potens. Læringsstrategier og selvreguleret læring : teoretisk beskrivelse, kortlægning og undervisning / af Claire Ellen Weinstein, Ivar Bråten og Rune Andreassen. Therese Nerheim Hopfenbeck: What did you learn in schooll today? Preben Olund Kirkegaard: Hvordan kan elevfeedback fremmes med læringsstrategier?

    Anmeld feedback og vurdering for læring

    Vores brugere har endnu ikke bedømt feedback og vurdering for læring Vær den første til at skrive en anmeldelse

    Det siger vores kunder23.581 anmeldelser - 5 ud af 5 stjerner

    • Henrik PedersenHenrik Pedersen
      stjernestjernestjernestjernestjerne
      Super nemt og hurtigt

      Dejligt sted at handle, overskueligt og hurtig levering.

    • Ulrik SoelbergUlrik Soelberg
      stjernestjernestjernestjernestjerne
      Ve' du hva' du ka'? Du ka' stole på Gucca!

      Ovenstående står til hel fri afbenyttelse.

    • Mette L. AndreasenMette L. Andreasen
      stjernestjernestjernestjernestjerne
      Hurtig levering og billig vare

      Kan varmt anbefales.

    Om Gucca
    • Om os
    • Konkurrencer
    • Ledige stillinger
    • Blog
    Kundeservice
    • Kontakt kundeservice
    • Ofte stillede spørgsmål
    • Altid 30 dages returret
    • Ordrestatus
    • Returblanket
    • Nyhedsbrev
    stjernestjernestjernestjernestjerne
    Trustpilot

    23.581 anmeldelser - 5/5 stjerner
    DankortVisa/DankortMobilePayVisa
    MastercardBankoverførselPaypalEAN