INDKØBSKURV

  • Ordrestatus
  • Log ind
  • Kundeservice
  • Om os
  • Gavekort
menuGucca.dkGå til kassen
Gucca.dk - Gå til forsiden
Bullet  Levering med omdeling 39,95 kr.      Bullet  Gratis over 599 kr.
Bullet Vi bytter indtil den 31. januar

Strategisk Ledelse Som Meningsskabende Processer - Jørgen Gulddahl Rasmussen - Bog

Af Jørgen Gulddahl Rasmussen m.fl.

349,95 kr.
  • +50 stk. på lager
  • Levering: 1-2 hverdage
  • Vi bytter til 31. januar

Strategisk ledelse i virksomheder er gennem årene blevet set som noget ophøjet, formfuldendt og præsentabelt for offentligheden, og på samme tid som noget besværligt, komplekst og til tider usammenhængende. Denne bog søger at lægge sig op ad det sidste syn ved at følge den strategiske ledelse, der er foregået i fire almindelige danske virksomheder, som sælger kvalitetsprodukter på et stadigt stigende antal markeder, har outsourcet og lægger stor vægt på design og udvikling. Disse virksomheder og deres ledelser er blevet fulgt i perioden fra 2009 til 2011, hvor krisen har raset med stor styrke. Med hovedvægten på strategisk ledelse som noget komplekst, sætter bogen fokus på ledernes hverdag, deres handlinger, kommunikation, overvejelser og beslutninger. Det er gjort ved at inddrage de fire virksomheders administrerende direktører direkte i forskningsarbejdet. Det betyder, at bogens undersøgelse i høj grad koncentrerer sig om, hvordan strategisk betydning og mening tillægges de processer og fænomener, direktørerne og deres underordnede ledere observerer og arbejder med. Bogen giver på den måde et bidrag til gennem praksis at forstå strategisk ledelse.
"Alle med praktisk erfaring med strategiarbejde kender dilemmaet. Der lægges masser af kræfter i strategiformuleringen. Den efterfølgende eksekvering af strategien skuffer – i bedste fald. I værste fald mislykkes den. Bogen forsøger at vise en ny vej til forståelse af strategibegrebet. Den tager et opgør med opfattelse af strategi som en ledelsesstyret, lineær planlægningsøvelse og en efterfølende strategiimplementering. Det centrale budskab – efter min mening – er, at strategi skal forstås gennem de værdier ledere og medarbejdere bærer og udvikler i hverdagen og gennem de handlinger det fører til. Strategi er den løbende lavpraktiske og fleksible ”prøven tingene af i praksis”, som præger hverdagen i virksomheden. Den gammeldags skelnen mellem strategiformulering og strategieksekvering er meningsløs. Bogens teoretiske indhold og forfatternes fremragende formidling af ”strategi i dagligdagen” i de 4 case virksomheder giver ny og værdifuld inspiration – ikke normative anvisninger – til at revitalisere arbejdet med skabelse af en meningsfuld fremtid for virksomheder og organisationer." Bo Prangsgaard, direktør
"Hvor strategi tidligere var en relativt statisk proces som virksomhederne havde god tid til at udtænke og implementere, så udfordres mange virksomheder i dag af hastigheden hvormed kundesegmenter, relationer, politiske forhold, værdier og kulturer flytter rundt med den kendte dagsordenen og det skaber nye prioriteter som virksomhederne skal forholde sig mere dynamisk til. Strategiprocessen kalder i dag på involvering af flere interessenter og nye måder at tænke på, for at kvalificere input som kan holde trit med udviklingen og ikke mindst bidrage til at udleve ”drømmen” i virksomhederne. Forfatterne giver her et spændende bud på nye måder at tænke strategi på og bidrager med nye vinkler til implementeringen, som oftest er den største udfordring i processen." Lars Skibsdahl, HR-udviklingskonsulent
IndholdsoversigtTak! ForordKapitel 1. IntroduktionKapitel 2. Strategi og strategisk ledelse i et dynamisk organiseringsperspektivKapitel 3. At undersøge strategisk ledelse relationeltKapitel 4. Markedsudvikling som en emergent, intenderet og relationel procesKapitel 5. Udvikling gennem omstrukturering af salget og ændringer i den interne organiseringKapitel 6. Nye produkter, nye markeder og en ny verdenKapitel 7. Organisering af værdiskabende aktivitet sammen med kunder og leverandørerKapitel 8. Strategiske temaer under krisenReferencerStikordsregister

Fakta om Strategisk Ledelse Som Meningsskabende Processer

Oprindelig titelStrategisk Ledelse Som Meningsskabende Processer
Forfatter(e)Jørgen Gulddahl Rasmussen, Mette Vinther Larsen
Genre(r)Erhverv
UdgivelsesdatoEr udgivet
ISBN-139788757429145
ISBN-108757429146
IndbindingHæftet
SprogDansk
Udgave1
Sidetal236
DimensionerBredde: 15.5Cm - Højde: 23Cm
TagsStrategisk Ledelse Som Meningsskabende Processer, Bøger, Bog

Fakta om Strategisk Ledelse Som Meningsskabende Processer

Oprindelig titelStrategisk Ledelse Som Meningsskabende Processer
Forfatter(e)Jørgen Gulddahl Rasmussen, Mette Vinther Larsen
Genre(r)Erhverv
UdgivelsesdatoEr udgivet
ISBN-139788757429145
ISBN-108757429146
IndbindingHæftet
SprogDansk
Udgave1
Sidetal236
DimensionerBredde: 15.5Cm - Højde: 23Cm
TagsStrategisk Ledelse Som Meningsskabende Processer, Bøger, Bog

Synopsis

Niveau: alment niveau. Indhold: Strategi og strategisk ledelse i et dynamisk organiseringsperspektiv At undersøge strategisk ledelse relationelt Markedsudvikling som en emergent, intenderet og relationel proces Udvikling gennem omstrukturering af salget og ændringer i den interne organisering Nye produkter, [...] nye markeder og en ny verden Organisering af værdiskabende aktivitet sammen med kunder og leverandører Strategiske temaer under krisen Strategiske ledelsesprocesser

Anmeld strategisk ledelse som meningsskabende processer

Vores brugere har endnu ikke bedømt strategisk ledelse som meningsskabende processer Vær den første til at skrive en anmeldelse

Det siger vores kunder23.581 anmeldelser - 5 ud af 5 stjerner

  • Jacqueline L. ClausenJacqueline L. Clausen
    stjernestjernestjernestjernestjerne
    Super service og hurtig levering!

    Alt er som det skal være, gode priser, god service og hurtig levering!

  • Rikke M. HedegaardRikke M. Hedegaard
    stjernestjernestjernestjernestjerne
    Lækker hurtig levering

    Ikke andet end 5 stjerner herfra. Billigt - nemt at finde det man leder efter på hjemmesiden og hurtig levering.

  • Margit Ø. AndersenMargit Ø. Andersen
    stjernestjernestjernestjernestjerne
    Hurtig levering

    Kan kun anbefale Gucca. De har en super hurtig levering. Alt var perfekt ved modtagelsen. Så det er ikke sidste gang, jeg handler der.

Om Gucca
  • Om os
  • Konkurrencer
  • Ledige stillinger
  • Blog
Kundeservice
  • Kontakt kundeservice
  • Ofte stillede spørgsmål
  • Altid 30 dages returret
  • Ordrestatus
  • Returblanket
  • Nyhedsbrev
stjernestjernestjernestjernestjerne
Trustpilot

23.581 anmeldelser - 5/5 stjerner
DankortVisa/DankortMobilePayVisa
MastercardBankoverførselPaypalEAN