menuGucca.dk - Logo

Strategieksekvering - Lars Møller - Bog

"Ja, vi har lagt en ny strategi... Men vi kan ikke huske, hvor vi har lagt den." Sådan lyder den ærlige kommentar fra en topleder, jeg mødte fornylig. Historien gentager sig. Formuer bliver brugt... Læs mere.
199,95 kr
  • Ikke på lager
  • Levering: 5-15 hverdage
  • 30 dages returret

"Ja, vi har lagt en ny strategi... Men vi kan ikke huske, hvor vi har lagt den." Sådan lyder den ærlige kommentar fra en topleder, jeg mødte fornylig. Historien gentager sig. Formuer bliver brugt til analyser, diskussioner og dokumentation, når strategiarbejdet står på. Planer omsættes i PowerPoint præsentationer. Der bliver holdt gå-hjem-møder for medarbejderne. Bannere med slogans, kasketter og badges distribueres i gavmilde mængder for at få den nye strategi på plads i virksomheden. Men virker det?

Undersøgelser blandt topledere viser gang på gang, at ledelserne oplever, at det strategiske arbejde fejler under eksekveringen. En McKinsey-undersøgelse afslører, at 44% mener, at deres strategiske planer ikke blev eksekveret. I samme undersøgelse peger 9 ud af 10 på, at organisationens evne til hurtigt at ændre taktik eller retning er blevet vigtigere.

I "Strategieksekvering" beskriver 12 ledere fra ind-og udland de resultater, de har opnået ved at gennemføre den forandringsproces, det er at eksekvere en ny strategi. Lederne har måttet ændre sig selv og deres organisation for at lykkes med de ambitiøse strategier og for at forebygge, at strategiprocessen ikke bare blev til "denne måneds kampagne".

Lars Møller er stifter af konsulentvirksomheden ResultPartner, der har specialiseret sig indenfor strategieksekvering under vanskelige organisatoriske, kulturelle og markedsmæssige vilkår. Han har i 20 år arbejdet som virksomhedskonsulent indenfor strategieksekvering, forandringsprocesser, procesoptimering og salg- og omsætningsudvikling. Han har fokus på effektivisering og er en erfaren executive coach.

Fakta

Forfatter(e)Lars Møller
Genre(r)Erhverv
UdgivelsesdatoEr udgivet
ISBN-139788771148275
ISBN-108771148272
IndbindingPaperback
SprogDansk
Udgave1
Oplag1
Sidetal208
DimensionerBredde: 13.5Cm - Højde: 21.5Cm
TagsLedelse, Management, Forandring, Strategi, Forandringsproces, Organisation, Procesoptimering, Effektivisering, Strategieksekvering, Bøger, Bog

Niveau: fagligt niveau. Om strategieksekvering i virksomheder, dvs. hvordan man sørger for at en virksomhedsstrategi rent faktisk bliver til virkelighed. Med en række cases og interviews af 12 ledere, [...] både fra Danmark og fra udlandet

Mediernes anmeldelser

Kundeanmeldelser

Vær den første til at skrive en kundeanmeldelse.

Skriv anmeldelse

34.067 anmeldelser - 5 ud af 5 stjerner