Tvetunget Uddannelsespolitik - Bergthóra S. Kristjánsdóttir - Bog
Af Bergthóra S. Kristjánsdóttir m.fl.
- Varen er på lager
- Levering: 1-2 hverdage
- Fragtfrit over 599 DKK
- 30 dages returret
– Dokumentation af etnisk ulighed i folkeskolen
Uddannelsespolitik øger den etniske ulighed i folkeskolen
Når det gælder kampen mod diskrimination har de sidste 30 års uddannelsespolitik spillet fallit. Ja, politikken har ligefrem været med til at forstærke og institutionalisere den etniske ulighed i folkeskolen, dokumenterer ny bog.
De politiske rammer for undervisningen af tosprogede børn stiller disse elever ringere i skolen. Eleverne har brug for tosproget undervisning, påpeger bogen. Uddannelsespolitisk er det imidlertid blevet ignoreret og benægtet i et omfang, der har medført institutionaliseret diskrimination af etniske minoriteter. Dårlige skoleresultater fører til, at tosprogede elever efterfølgende har sværere betingelser på ungdomsuddannelser, de videregående uddannelser og på arbejdsmarkedet. Uddannelsespolitikken kan derfor siges at have store konsekvenser for de etniske minoriteters integration i samfundet.
Fakta om Tvetunget Uddannelsespolitik
Forfatter(e) | Bergthóra S. Kristjánsdóttir, Lene Timm |
---|---|
Genre(r) | Samfund Og Historie |
Udgivelsesdato | Er udgivet |
ISBN-13 | 9788776830168 |
ISBN-10 | 8776830160 |
Indbinding | Hæftet |
Sprog | Dansk |
Udgave | 1 |
Oplag | 1 |
Sidetal | 287 |
Dimensioner | Bredde: 15.1Cm - Højde: 21.9Cm |
Tags | Tosprogede Elever, Folkeskolen, Integration, Uddannelsespolitik, Sprogpolitik, Etniske Minoriteter, Tvetunget Uddannelsespolitik, Bøger, Bog |
Fakta om Tvetunget Uddannelsespolitik
Forfatter(e) | Bergthóra S. Kristjánsdóttir, Lene Timm |
---|---|
Genre(r) | Samfund Og Historie |
Udgivelsesdato | Er udgivet |
ISBN-13 | 9788776830168 |
ISBN-10 | 8776830160 |
Indbinding | Hæftet |
Sprog | Dansk |
Udgave | 1 |
Oplag | 1 |
Sidetal | 287 |
Dimensioner | Bredde: 15.1Cm - Højde: 21.9Cm |
Tags | Tosprogede Elever, Folkeskolen, Integration, Uddannelsespolitik, Sprogpolitik, Etniske Minoriteter, Tvetunget Uddannelsespolitik, Bøger, Bog |
Synopsis
Indhold: Er det typisk dansk at være god? (Ulighed i skoleresultater Integration som enshed eller lighed Når ulighed bekæmpes med enshed) Etsprogethed eller tosprogethed? [...] (Curriculum og folkeskolen Dansk som andetsprog Minoritetsmodersmål Indvandrersprog som valgfag og sprogstimulering , Lærere og forældre i curriculum) Hvem lyver man for, når man lyver? (Statens rapporteringer om børnekonventionen Staten mellem det globale og det lokale)
Din anmeldelse af Tvetunget Uddannelsespolitik
Mediernes anmeldelser
Kundeanmeldelser
Vær den første til at skrive en kundeanmeldelse.