INDKØBSKURV

  • Ordrestatus
  • Log ind
  • Kundeservice
  • Om os
  • Gavekort
menuGucca.dkGå til kassen
Gucca.dk - Gå til forsiden
Bullet  Levering med omdeling 39,95 kr.      Bullet  Gratis over 599 kr.
Bullet Vi bytter indtil den 31. januar

Narrativ Teori I Pædagogers Praksis - Bog

289,95 kr.
  • +50 stk. på lager
  • Levering: 1-2 hverdage
  • Vi bytter til 31. januar

Forskellige former for narrativ teori og tænkning har i mange år optrådt indenfor en række discipliner og fagområder såsom litteraturvidenskab, sociologi, antropologi, lingvistik samt almen-, kultur- og organisationspsykologi. Den omfattende mængde af litteratur på det narrative område vidner om et vidt omfavnende felt, hvor forskellige former for narrativ teori har indgået i og bidraget til forskning og praksis i utallige faglige sammenhænge. Ved hjælp af narrative begreber er vi i stand til at beskrive grundlæggende erkendelsesprocesser hos mennesker og i forlængelse heraf udarbejde strategier, tilgange og metoder til at understøtte nye og anderledes læreprocesser hos andre. Dette forandringsperspektiv er efterhånden velkendt indenfor f. eks. erhvervspsykologien og i terapisammenhæng, men har efter min opfattelse længe været underbelyst og derfor kun lidt udnyttet i pædagogikken. Nærværende antologi er et forsøg på at råde bod på denne underprioritering.

Bogen har pædagogers praksis som omdrejningspunkt, hvor der sættes fokus på en række forskellige praksisområder indenfor både almen- og specialområdet. Bogens ambition er at gøre viden om det narrative tilgængelig for pædagoger og pædagogstuderende, hvor de forskellige kapitler belyser på hver deres måde, hvordan narrativ tænkning kan bidrage til udvikling af pædagogfaglighed og til opgaveløsning i praksis.

Bogen er bygget op i flere sektioner, hvor de enkelte bidrag samles tematisk ud fra forskellige fællesnævnere. I kapitel 1 præsenterer jeg en narrativ tilgang, hvor et individorienteret og mere psykologisk perspektiv skildres. I det efterfølgende kapitel beskriver jeg en kontekstorienteret tilgang til praksis. Til sammen udgør de to kapitler et forsøg på at skabe en helhedstænkning, hvor de to niveauer forudsætter og komplementerer hinanden. Det har været bogens ambition, at denne helhedstænkning skulle være bogens udgangspunkt, som en grundforståelse, der afspejles på forskellig vis i de enkelte bidrag. Således udgør narrativ teori den røde tråd i bogen, hvor centrale narrative begreber optræder på tværs af de enkelte kapitler.

Bogen tager udgangspunkt i den præmis, at det potentiale, der ligger i narrativ teori, ikke udnyttes tilstrækkeligt i pædagogikken i dag. Det er mit håb, at bogen kan bidrage til den pædagogiske debat, således at det spændende potentiale, som narrativ tænkning byder på, i langt højere grad kommer børn, unge og brugere til gode i hverdagen i pædagogens praksis.

Fakta om Narrativ Teori I Pædagogers Praksis

Oprindelig titelNarrativ Teori I Pædagogers Praksis
Genre(r)Pædagogik, Børn Og Forældre
UdgivelsesdatoEr udgivet
ISBN-139788778422941
ISBN-108778422949
IndbindingIndbundet
SprogDansk
Udgave1
Sidetal238
DimensionerBredde: 16.5Cm - Højde: 23.6Cm
TagsNarrativ Terapi, Pædagogisk Arbejde, Pædagogik, Specialpædagogik, Narrativ Teori I Pædagogers Praksis, Studiebøger, Bog

Fakta om Narrativ Teori I Pædagogers Praksis

Oprindelig titelNarrativ Teori I Pædagogers Praksis
Genre(r)Pædagogik, Børn Og Forældre
UdgivelsesdatoEr udgivet
ISBN-139788778422941
ISBN-108778422949
IndbindingIndbundet
SprogDansk
Udgave1
Sidetal238
DimensionerBredde: 16.5Cm - Højde: 23.6Cm
TagsNarrativ Terapi, Pædagogisk Arbejde, Pædagogik, Specialpædagogik, Narrativ Teori I Pædagogers Praksis, Studiebøger, Bog

Synopsis

Niveau: fagligt niveau. Indhold: Individ og kontekst - et bud på en helhed (Tom Ritchie: Det narrative blik - om selvfortællinger og pædagogisk praksis Selvfortællingens kontekst) Det narrative i daginstitutionen (Alex Madsen: [...] Forældresamarbejdets fortællinger - mellem kritik, magtesløshed og anerkendelse. Tom Ritchie: Det narrative i pædagogisk udviklingsarbejde. Trine Kjær Krogh: Narrativ sprogpædagogik) Det narrative og udsathed (Det narrative i pædagogisk arbejde på døgnområdet / af Birthe Juhl Clausen og Jørgen Lauritzen. Alex Madsen: Samarbejdsrelationer i udsatte børns netværk - et narrativt perspektiv. Praksisfortællinger fra et fagligt fællesskab i socialpsykiatrien / af Arne Fribo og Susanne B. Rasmussen) Det narrative og vejledning (Eva Kragh: Sproget på arbejde - om narrativ vejledning)

Anmeld narrativ teori i pædagogers praksis

Vores brugere har endnu ikke bedømt narrativ teori i pædagogers praksis Vær den første til at skrive en anmeldelse

Det siger vores kunder23.639 anmeldelser - 5 ud af 5 stjerner

  • Nis StaackNis Staack
    stjernestjernestjernestjernestjerne
    Helt fint

    Alt forløb præcis som forventet.

  • Benjamin KrogsgaardBenjamin Krogsgaard
    stjernestjernestjernestjernestjerne
    Fik hvad jeg bestilte

    Hurtig og god service.

  • Leif K. KristiansenLeif K. Kristiansen
    stjernestjernestjernestjernestjerne
    Flot leveret, og flot kvalitet

    En ærlig og flot udstyret levering. Absolut en kvalitets partner med en udsigt til flere leveringer til mig!

Om Gucca
  • Om os
  • Konkurrencer
  • Ledige stillinger
  • Blog
Kundeservice
  • Kontakt kundeservice
  • Ofte stillede spørgsmål
  • Altid 30 dages returret
  • Ordrestatus
  • Returblanket
  • Nyhedsbrev
stjernestjernestjernestjernestjerne
Trustpilot

23.639 anmeldelser - 5/5 stjerner
DankortVisa/DankortMobilePayVisa
MastercardBankoverførselPaypalEAN