Beskrivelse
Det er svært at være grøn. Mange virksomheder frygter at blive beskyldt for greenwashing og ender i stedet med at greenhushe. Der er dog masser af måder, man kan kommunikere om sine klimarelaterede indsatser uden at falde igennem. Dette skal ske uden, at vi sælger falsk håb til brugerne. Virksomheder bør i stedet skubbe ansvaret opad mod det politiske system og blive skarpe til klima-advocacy.
Bogen henter inspiration fra de yngre klimaaktivister og de virksomheder, som går nye veje. Kommunikation er nemlig ikke nok, når vi skal håndtere konsekvenserne af klimakrisen. Der er brug for nye forretningsmodeller som cirkulær økonomi samt for at sætte yderligere fokus på koblingen mellem teknologi og klima.
Danske virksomheder er blandt de mest ambitiøse i verden med hensyn til at sætte forpligtende klimamål. Den dårlige nyhed er dog, at det går alt for langsomt med at nedbringe de globale udledninger. Den gode nyhed er, at alle virksomheder kan og skal spille en rolle i at afbøde konsekvenserne af klimakrisen.
Bogen giver ledere, bestyrelser, kommunikationsfaglige og andre interesserede et bud på, hvordan de kan navigere i forhold til forbrugere, medier og interessenter, når de skal kommunikere om klimarelaterede tiltag.
Virksomheder kan spille en afgørende rolle ved at undlade at greenwashe, ved at kommunikere om deres klimarelaterede tiltag og ved at tage højde for klimakrisen i deres forretningsmodel, samt ved at deltage i den politiske debat om klima og biodiversitet.
Bogen indeholder en række interviews, cases samt lettilgængelige modeller og teori og egner sig derfor godt både som faglig inspiration samt til undervisning.
Om forfatteren:
ASTRID HAUG har næsten 20 års erfaring i at arbejde med strategisk kommunikation og samfundsforandringer. Hun har tidligere udgivet fem bøger, er forperson for Unicef og bestyrelsesmedlem i bl. a. Re-Zip, Veras og Vintage, samt strategisk rådgiver i eget bureau gennem 10 år.
Yderligere information
Serie | Klimakrisen |
---|---|
Forfatter(e) | Astrid Haug |
Kategori | Bøger |
Genre(r) | Erhverv |
Udgivelsesdato | Er udgivet |
ISBN-13 | 9788757457131 |
Sprog | Dansk |
ISBN-10 | 8757457131 |
Indbinding | Hæftet |
Udgave | 1 |
Oplag | 2 |
Sidetal | 156 |
Dimensioner | Bredde: 15.7Cm - Højde: 23.2Cm |
Genveje | Klimakrisen - Bøger |
Tags | Klimakommunikation, Bøger, Bog |
Fremragende
62.409 anmeldelser
Det er et vigtigt princip hos os, at e-handel skal være sikkert, billigt og hurtigt for vores brugere.
Vi vægter sikkerheden utrolig højt, da det er noget af det vigtigste at sørge for er i orden, når vi taler om online handel. Vores Internet betalingsløsning er godkendt af NETS, hvilket fungerer som den primære garanti for sikkerheden bag din Internetbetaling. Så når du handler og foretager betaling via Internettet hos os, er det sikkert.
Vi har altid 100 dages returret, helt uafhængig af hvilken type vare du måtte have købt hos os. Så fortryder du af en eller anden grund købet, og ikke ønsker at beholde varen, så returnerer du blot varen, og vi refunderer dine penge. Du er naturligvis altid velkommen til at kontakte os, såfremt du måtte have spørgsmål, før du returnerer en vare.
Som vores kunde, skal du naturligvis ikke vente i alt for lang tid på dit produkt. Vi leverer sikkert og hurtigt. Vi bestræber os på, at du får varen tilsendt indenfor 1-2 hverdage, såfremt varen er på lager. Du er aldrig i tvivl om lagerstatus, for det fremgår inden, du foretager en bestilling. Du kan altid sende en e-mail eller ringe til os, såfremt du har spørgsmål til lagerstatus eller leveringstid.
I vores shop er det muligt at vælge blandt mange forskellige slags betalingsmetoder. Her kan du vælge netop den mulighed, der passer dig bedst. Det er den samme høje sikkerhedsstandard, uanset hvilken betalingsform du vælger. Alle vores betalingsmuligheder finder du her. Husk på, at betalingskort har den fordel, at det først er på dagen hvor vi afsender produktet, at pengene hæves fra din konto.
Opstår der problemer i forbindelse med dit besøg på Gucca.dk, eller har du spørgsmål, ringer eller skriver du selvfølgelig bare til os. På hverdage mellem 10-15 sidder vi klar ved telefonerne og på e-mail, og vi bestræber os altid på, ikke kun at give dig den hjælp du har brug for, men også at det er med et smil på læben og i godt humør.
Hvis du har behov for det, har du mulighed for at følge forsendelsen, fra det øjeblik vi sender din ordre, til den er dig i hænde. Når du har færdiggjort købet, kan du gå ind på din egen personlige ordreside. På ordresiden kan du se, hvornår vi sender dine varer. Du får besked via mail, når din forsendelse forlader vores lager og er på vej.