Beskrivelse
Hos Platon, Comenius, Rousseau og Dewey.
Undervisning og menneskesyn hos Platon, Comenius, Rousseau og Dewey analyserer forholdet mellem menneskesyn og undervisning i de fire klassiske pædagogiske teorier, der tilskrives Platon, Comenius, Rousseau og Dewey.
Menneskesynet er vigtigt for forståelsen af, hvad vi lægger i begrebet undervisning.
Platon, Comenius, Rousseau og Dewey ses både som repræsentanter for afgørende skift i den pædagogiske tænknings udvikling, men også som svar på afgørende ændringer i menneskets opfattelse af sig selv.
Yderligere information
| Serie | Platon |
|---|---|
| Forfatter(e) | Thyge Winther-Jensen |
| Kategori | Bøger |
| Genre(r) | Studiebøger |
| Forlag | Akademisk Forlag |
| Udgivelsesdato | Er udgivet |
| Sprog | Dansk |
| ISBN-13 | 9788750045793 |
| ISBN-10 | 8750045792 |
| Indbinding | Hæftet |
| Udgave | 3 |
| Oplag | 2 |
| Sidetal | 228 |
| Dimensioner | Bredde: 15Cm - Højde: 22Cm |
| Genveje | Platon - Bøger |
| Tags | Platon, Comenius, Rousseau, Dewey, Undervisning Og Menneskesyn, Bøger, Bog |
| GPSR | Produktsikkerhed |