Beskrivelse
Hvordan kreative hænder giver kloge hoveder.
Hvordan bringer vi praksisfaglighed ind i undervisningen på en måde, der styrker engagement, kundskaber og myndighed'Denne bog giver svaret gennem projektbaseret læring (PBL) som en didaktisk tilgang, der kobler teori og praksis i meningsfulde undervisningsforløb.
Med en teoretisk forankret, men praksisnær tilgang, tilbyder bogen konkrete metoder og værktøjer, der gør det nemt at omsætte teori til handling i klasseværelset.
Den er skrevet til undervisere, skoleledere og konsulenter, der arbejder strategisk med praksisfaglighed i skolen. Med denne bog får du:- Konkrete skabeloner og modeller, så undervisere kan gå direkte i gang- Reelle cases fra folkeskolen- En guide til undervisere og skoleledere, der vil koble praksisfaglighed og PBL til Fagfornyelsen- Didaktiske modeller til planlægning og differentiering-Eksempler på praksisfaglige PBL-forløb, klar til brug-Værktøjer til at udvikle en praksisfaglig kultur-Ledelsesværktøjer der kan hjælpe med at måle og lede de praksisforandringer skolen ønsker at skabe.
Bogen er baseret på mange års praksiserfaring og forskning i, hvordan praksisfaglighed via PBL kan fremme elevers motivation og læring. Udviklingen af disse metoder er sket i tæt samarbejde med skoler, fonde og forskningsinstitutioner.
Yderligere information
Forfatter(e) | Søren Peter Dalby Andersen |
---|---|
Kategori | Bøger |
Genre(r) | Studiebøger |
Udgivelsesdato | 01/06/2025 |
Sprog | Dansk |
ISBN-13 | 9788794349871 |
ISBN-10 | 8794349878 |
Indbinding | Spiralryg |
Udgave | 1 |
Oplag | 1 |
Dimensioner | Bredde: 31Cm - Højde: 2Cm |
Tags | Undervisning, Innovation, Didaktik, 21. Århundredes Skills Og Projektbaseret Læring, Praksisfaglighed Via Pbl, Bøger, Bog |
GPSR | Produktsikkerhed |