Beskrivelse
Denne bog giver svar på spørgsmål i forbindelse med at udforme, håndtere og håndhæve konkurrence- og kundeklausuler.
Konkurrence- og kundeklausuler indeholder en samlet beskrivelse af, hvad en medarbejder i konkurrencemæssig henseende må og ikke må i forhold til arbejdsgiveren – både med og uden særlig aftale. 
Bogen giver en praktisk og anvendelig gennemgang af reglerne, der sætter særligt fokus på de aftalte konkurrence- og kunderklausuler – både de, der er omfattet af funktionærlovens regler, og de, der er omfattet af lov om ansættelsesklausuler. Loyalitetspligten i ansættelsesforholdet og begrænsningerne i markedsføringsloven gennemgås også. 
Den relevante retspraksis på området beskrives, og bogen indeholder desuden et fyldigt domsregister. 
Følgende emner er bl. a. i fokus: 
Loyalitetsforpligtelsen i ansættelsesforholdet
Markedsføringslovens §§ 1 og 19 
Overvejelser før indgåelse af klausuler 
Rækkevidden af forskellige klausuler 
Lovgrundlaget for klausulerne – både funktionærloven og lov om ansættelsesklausuler
Betaling af kompensation
Tilsidesættelse af klausuler
Håndhævelse af klausuler ved erstatning, konventionalbod eller forbud/påbud 
Udvalgte problemstillinger i internationale ansættelsesforhold
Også i denne nye 6. udgave følger forfatterne op på de spørgsmål, hvor retstilstanden har udviklet sig eller er blevet mere afklaret, siden reglerne om konkurrence- og kundeklausuler i 1999 blev indført i funktionærloven. 
Ny retspraksis er omtalt i bogen, og hidtil ikke behandlede tvivlsspørgsmål diskuteres ydermere i denne nye udgave. Nyt materiale, som er omtalt i denne bog, er indsamlet til og med 1. juli 2023. 
Målgruppe: 
Bogen henvender sig til advokater, der beskæftiger sig med, eller har interesse i, konkurrence- og kundeklausuler samt andre personer med et konkret problem at forholde sig til. 
Yderligere information
| Forfatter(e) | Morten Langer Nicolai Hesgaard | 
|---|---|
| Kategori | Bøger | 
| Genre(r) | Erhverv | 
| Forlag | Karnov Group | 
| Udgivelsesdato | Er udgivet | 
| Sprog | Dansk | 
| ISBN-13 | 9788761944658 | 
| ISBN-10 | 8761944653 | 
| Indbinding | Hardback | 
| Udgave | 6 | 
| Oplag | 1 | 
| Dimensioner | Bredde: 17Cm - Højde: 23.8Cm | 
| Tags | Konkurrence, Bøger, Bog | 
| GPSR | Produktsikkerhed |