Markedsføringslovens 1

Markedsføringslovens § 1 - Ulrich Birch Eriksen - Bog

Desværre, dette produkt er ikke tilgængeligt i øjeblikket. Men bare rolig, vi har masser af andre fantastiske produkter, du vil elske!

Tjek vores relaterede varer herunder, eller brug søgefeltet og menuen til at finde præcis det, du leder efter.

Beskrivelse

Portræt af en generalklausul.

Få overblik over god markedsføringsskik.

Følgende emner behandles bl. a.:

  • Retten til eget billede i reklamesammenhæng
  • Produktefterligning og renommesnyltning
  • Aggressiv adfærd over for konkurrenter
  • Illoyal konkurrence
  • Urimelig markedsføring over for forbrugere
  • Diskriminerende markedsføring, brug af ubehagelige virkemidler i reklame og andre problemstillinger i relation til almene samfundsinteresser
  • En grundig omtale af generalklausuler som lovgivningsform.

Bogen indeholder en udførlig gennemgang af markedsføringslovens § 1 og overvejelser om, hvorvidt bestemmelsen opfylder sit formål som generalklausul. De enkelte afsnit indeholder en up to date gennemgang af domme og afgørelser af relevans for de behandlede problemstillinger.

I tillæg til ovenstående indeholder bogen en grundig gennemgang af historien bag markedsføringslovens § 1 og analyse af den udvikling, som bestemmelsen er undergået frem til i dag.

MålgruppeBogen er dels relevant for praktikere, som beskæftiger sig med markedsførings- og reklamevirksomhed, og dels relevant for forskere på området. Om forfatterenUlrich Birch Eriksen er til daglig ansat hos advokatfirmaet Jon Palle Buhl. Bogen er en lettere revideret udgave af forfatterens ph. d.-afhandling, ”Markedsføringslovens § 1 – Portræt af en generalklausul”, der blev udarbejdet ved Aarhus Universitet.

Yderligere information

Forfatter(e) Ulrich Birch Eriksen
Kategori Bøger
Genre(r) Erhverv
Forlag Karnov Group
Udgivelsesdato Er udgivet
Sprog Dansk
ISBN-13 9788761934031
Vis mere

Kundernes vurdering