Martin Luther - Kristi Bøn - Finn B. Andersen - Bog

Indbinding: Paperbackinfo
119,95 kr
  • blockIkke på lager
  • scheduleLevering: 5-15 hverdage
  • history100 dages bytte- og returret
Fremragende - 0 anmeldelser

Beskrivelse

Martin Luthers prædikener over Johannes 17.

I årene 1528 og 1529 var Wittenbergs sognepræst Johann Bugenhagen i Braunschweig, for at ordne reformationens indførelse. I denne tid tog Luther sig af hans prædikestol i Wittenberg og prædikede 3 til 4 gange ugentlig. Blandt andet prædikede han da i 1528 over Jesu ypperstepræstelige bøn. Luthers ven Caspar Crutziger har nedskrevet disse prædikener og færdigredigeret dem til trykken, og sådan udkom de i 1530 med Luthers forord.

Det er en af de første tekster, hvor reformationens lære om Guds universelle frelsesvilje lyder fuldtonende. Her er ikke længere skyggen af talen om den skjulte Gud, som skulle stå i modsætning til den åbenbarede Gud. Luther fastslår her igen og igen, at der ikke findes nogen anden vilje i Gud end den, der er åbenbaret i Jesus Kristus. Der er ingen dybere lag eller skjulte kroge, hvor der kan gemme sig en anden vilje end den, Jesus Kristus har forkyndt for os:
Ved denne gerning, at Gud sender sin søn, har han åbnet os hele sit hjerte og sin vilje, så man ikke ser andet end overvældende, uudgrundelig kærlighed og barmhjertighed. Men når jeg nu har Faderens hjerte, så har jeg ham helt med al hans guddommelige magt og kraft. Her står Faderens hjerte, vilje og gerning åben for mig, og jeg kender ham fuldstændig.
Klarere kan det ikke siges, at Luther har sagt farvel til talen om den skjulte Gud. I Kristus kender vi Gud fuldstændig. Jesus viser os Gud Faders sind, hjerte og vilje over for os.

Det er Djævelen, der forsøger at tegner en streg og laver en adskillelse mellem Gud og Kristus med to slags tanker, så man søger Kristus på korset, men Gud højt oppe i Himlen. Derfor skal vi vænne os til sådan at anse og høre den herre Kristus, som at vi visselig ser og hører Faderen. Kort sagt, du kan intet se og høre af Kristus, uden at du ser og hører Faderen selv. Den, som hører Kristi mund og ord, hører det ord og den mund, der har skabt himmel og jord med et pust.

Yderligere information

SerieMartin Luther
Forfatter(e)Finn B. Andersen
KategoriBøger
Genre(r)Religion Og Filosofi
UdgivelsesdatoEr udgivet
ISBN-139788743002093
SprogDansk
Vis mere
Sikker e-handel

Fremragende
0 anmeldelser

Vi har altid haft fokus på, at online handel skal være så billigt, sikkert og hurtigt for kunderne som muligt.

Frem for alt andet har vi fokus på sikkerheden

Når man handler online er sikkerhed kolossal vigtig, og det er naturligvis noget, Gucca.dk vægter højt. NETS er den grundlæggende garanti for sikker betaling på Internettet, og vores løsning for online betaling er naturligvis NETS godkendt. Derfor er det at købe og betale hos Gucca.dk fuldstændig sikkert.

Du har selvfølgelig altid 100 dages returret på dit køb

Når vi skriver 100 dages fuld returret, så er det selvfølgelig på alle typer produkter. Med andre ord betyder det, at hvis du af forskellige grunde ikke måtte ønske at beholde varen, kan du naturligvis bare returnere varerne og få dine penge tilbage - uden spørgsmål. Før du returnerer varen til os, er det altid en en god ide, hvis du forinden kontakter os.

Levering - hurtigt & sikkert

Som vores kunde, skal du naturligvis ikke vente for længe på dit produkt. Vi leverer sikkert og hurtigt. Du har varen i dine hænder indenfor 1-2 hverdage, såfremt den er på lager. Den nøjagtige lagerstatus er tydelig ud for hver enkelt vare. Spørgsmål til leveringstiden og/eller lagerstatus? Så hold dig ikke tilbage med at tage fat i os.

Hvordan vil du gerne betale?

Hos Gucca har du mange forskellige muligheder for betaling at vælge imellem. Du benytter bare den betalingsform, der passer bedst til dig. Lige meget hvilke af vores betalingsmetoder du vælger, kan du altid købe sikkert og trygt hos os. Du får alle betalingsmuligheder her. Husk at vi først hæver pengene fra din bankkonto, den samme dag vi afsender produktet til dig - såfremt du anvender betalingskort.

Du har altid adgang til professionel hjælp hos vores kundeservice

Støder du på problemer med dit besøg på Gucca.dk, eller har du spørgsmål, beder vi dig kontakte os med det samme. På hverdage mellem 10-15 sidder vi klar ved telefonerne og på e-mail, og vi er parat til at assistere dig - med godt humør og et smil.

Sådan tracker du ordren

Vi giver dig naturligvis muligheden for at spore din ordre hele vejen til du modtager den. Når du modtager din kvittering, efter betaling er foretaget, så får du mulighed for at logge ind på din ordreside. Her kan du se, hvornår dit produkt afsendes. Du får leveringsinformation via e-mail, når din pakke afsendes fra vores lager og er på vej til dig.

Kundernes vurdering

Bedøm produktet