Beskrivelse
Hvordan fremmer man elevernes evne til at læse og forstå filosofiske primærtekster, tænke kritisk og reflektere selvstændigt?
Fagdidaktik i filosofi giver et solidt didaktisk fundament og konkrete redskaber til undervisningen i filosofi.
Bogen præsenterer centrale problemstillinger i faget – fra arbejdet med komplekse tekster og fagets metoder til anvendt filosofi og formativ evaluering – og viser, hvordan disse kan håndteres didaktisk i praksis. Derudover giver den inspiration til, hvordan dialogiske arbejdsformer kan styrke elevernes filosofiske refleksion og engagement.
Antologien er skrevet i samarbejde mellem gymnasielærere og forskere i filosofi. Den forener teoretisk indsigt med praksiserfaring og rummer konkrete forslag til tilgange og øvelser, der direkte kan overføres til den daglige undervisning.
Fagdidaktik i filosofi er et must for filosofilærere, der ønsker inspiration, konkrete øvelser og velfunderede metoder til at engagere eleverne i filosofisk tænkning.
Bogen udkommer i serien Didaktik, en række af didaktikbøger til lærere i grundskolen og på ungdomsuddannelserne samt lærerstuderende. Bøgerne går praktisk til værks, er fyldt med eksempler og øvelser og er baseret på den nyeste forskning inden for området.
Omslagsgrafiker: Nina Sandgaard Rasmussen
Yderligere information
Serie | Didaktik |
---|---|
Forfatter(e) | Magnus Riisager |
Kategori | Bøger |
Genre(r) | Studiebøger |
Forlag | Frydenlund |
Udgivelsesdato | Er udgivet |
Sprog | Dansk |
ISBN-13 | 9788776231354 |
ISBN-10 | 8776231356 |
Indbinding | Paperback |
Udgave | 1 |
Oplag | 1 |
Sidetal | 160 |
Dimensioner | Bredde: 15.3Cm - Højde: 22.3Cm |
Genveje | Didaktik - Bøger |
Tags | Filosofi, Filosofiundervisnings, Didaktik, Fagdidaktik, Filosofilærer, Filosofisk Tænkning, Filosofi I Gymnasiet, Filosofi I Grundskolen, Gymnasiet, Fagdidaktik I Filosofi, Bøger, Bog |
GPSR | Produktsikkerhed |