Beskrivelse
– Det teoretiske og empiriske grundlag.
HVAD ER KVALITET I DAGTILBUD, OG HVORDAN KAN DET SE UD?
Denne grundbog om KVALid (KVALitet i dagtilbud) er skrevet med ønsket om, at alle med interesse for kvalitet i dagtilbud bliver præsenteret for KVALid som dialog- og tilsynsværktøj og har mulighed for at dykke ned i det teoretiske og empiriske grundlag, som KVALid Dialog og KVALid Tilsyn bygger på.
KVALid er udviklet med afsæt i den retning og kvalitetsforståelse, som dagtilbudsloven og den styrkede pædagogiske læreplan har sat for de danske dagtilbud, og giver et indblik i dele af det forskningsmæssige og teoretiske grundlag, som den styrkede læreplan – både det fælles pædagogiske grundlag og de seks læreplanstemaer, kan forklares ud fra.
Formålet med KVALid er at kunne præsentere et anvendeligt redskab til pædagogisk tilsyn i dagtilbud, som bl. a. kan bidrage med forskningsviden om høj kvalitet, anvendes aktivt, dialogisk og refleksivt i forhold til det pædagogiske personales egen praksis og til forbedring af læringsmiljøerne til gavn for alle børn.
Yderligere information
| Serie | Den Styrkede Pædagogiske Læreplan |
|---|---|
| Forfatter(e) | Torben Næsby Heidi Trude Holm |
| Kategori | Bøger |
| Genre(r) | Studiebøger |
| Forlag | Dafolo |
| Udgivelsesdato | Er udgivet |
| Sprog | Dansk |
| ISBN-13 | 9788772343808 |
| ISBN-10 | 877234380X |
| Indbinding | Paperback |
| Udgave | 1 |
| Oplag | 1 |
| Sidetal | 252 |
| Dimensioner | Bredde: 14Cm - Højde: 21Cm |
| Genveje | Den Styrkede Pædagogiske Læreplan - Bøger |
| Tags | Kvalid, Bøger, Bog |
| GPSR | Produktsikkerhed |