Beskrivelse
It får en større og større betydning i uddannelsessystemet, og derfor er der i de seneste år kommet et voksende fokus på didaktik. It-didaktisk design er dermed blevet et centralt begreb.
Denne bog tager udgangspunkt i den digitale teknologi og beskæftiger sig med de forskellige it- og medieretninger, som har præget udviklingen. Forfatterne indkredser it-didaktisk design og præsenterer LEDD-modellen, der lægger op til iterative undervisnings- og læreprocesser og hvor grundideen er, at både lærere og elever er didaktiske designere.
Den didaktiske model giver eleverne større indflydelse på deres arbejde i skolen og på design af deres læreprocesser – også ud fra dannelsesperspektivets fokus på teknologiforståelse. Dannelsesbegrebet omfatter således både det at agere i et demokratisk samfund og at fungere livsdueligt i uddannelsessystemet og i arbejdslivet. Modellen anvendes i nogle udvalgte cases og i forhold til at udvælge læringsressourcer og digital teknologi.
Karin Tweddell Levinsen er ph. d. og lektor ved Institut for Kultur og Læring, Aalborg Universitet i København. Birgitte Holm Sørensen er ph. d. og professor ved Institut for Kultur og Læring, Aalborg Universitet i København og ved Institut for Læring, Grønlands Universitet.
Omslagsgrafiker: Signe Kisbye Mikkelsen
Yderligere information
| Serie | DidaktikTeknologiforståelse |
|---|---|
| Forfatter(e) | Birgitte Holm Sørensen Karin Tweddell Levinsen |
| Kategori | Bøger |
| Genre(r) | Studiebøger |
| Forlag | Frydenlund |
| Udgivelsesdato | Er udgivet |
| Sprog | Dansk |
| ISBN-13 | 9788772162522 |
| ISBN-10 | 877216252X |
| Indbinding | Paperback |
| Udgave | 1 |
| Oplag | 1 |
| Sidetal | 144 |
| Dimensioner | Bredde: 11.5Cm - Højde: 22Cm |
| Genveje | Didaktik - BøgerTeknologiforståelse - Bøger |
| Tags | Teknologiforståelse, It-Didaktik, Didaktisk Design, It I Skolen, It I Gymnasiet, Digital Dannelse, It, Bøger, Bog |
| GPSR | Produktsikkerhed |