Beskrivelse
Litteraturpædagogiske positioner og muligheder.
Videre i teksten beskriver aktuelle litteraturpædagogiske udfordringer og diskuterer, hvordan disse udfordringer kan tages op. Bogens kapitler tager udgangspunkt i et hovedproblem, sådan som det kendes fra den virkelighed, som sætter rammerne om arbejdet med litteratur i undervisningen. Bogen er forskningsbaseret og introducerer ny international teori om litteraturpædagogik. Overalt i bogen er praksis gennemlyst af teori og omvendt. Endvidere er der eksemplariske analyser af tekster, som ofte bruges eller vil være velegnede i undervisningen.
Bogen henvender sig til studerende og lærere på læreruddannelsen, i gymnasiet og på universitetet samt efteruddannelserne. Den er som grundbog egnet som lærebog og støtter med sit problemorienterede udgangspunkt udviklingen af en litteraturpædagogik med et professionsrettet perspektiv.
Fagredaktør: Martin Jørgensen
Yderligere information
| Forfatter(e) | Johannes Fibiger Stefan Kjerkegaard Ayoe Quist Henkel Peter Kaspersen |
|---|---|
| Kategori | Bøger |
| Genre(r) | Studiebøger |
| Forlag | Hans Reitzels Forlag |
| Udgivelsesdato | Er udgivet |
| Sprog | Dansk |
| ISBN-13 | 9788776758844 |
| ISBN-10 | 8776758844 |
| Indbinding | Hæftet |
| Udgave | 1 |
| Oplag | 3 |
| Sidetal | 302 |
| Dimensioner | Bredde: 17Cm - Højde: 1.5Cm |
| Tags | Litteraturpædagogik, Litteraturundervisning, Læseundervisning, Tekstlæsning, Læsning, Litteraturteori, Tekstteori, Videre I Teksten, Bøger, Bog |
| GPSR | Produktsikkerhed |