Black Weekend: Vanvittige tilbud hele weekenden - Kun så længe lager haves
Gå til Black Weekend

INDKØBSKURV

  • Ordrestatus
  • Log ind
  • Kundeservice
  • Om os
  • Gavekort
menuGucca.dkGå til kassen
Gucca.dk - Gå til forsiden
Bullet  Levering med omdeling 39,95 kr.      Bullet  Gratis over 599 kr.
Bullet Vi bytter indtil den 31. januar

Feedback Og Vurdering For Læring - Mads Hermansen - Bog

Af Mads Hermansen m.fl.

489,95 kr.
  • 11 stk. på lager
  • Levering: 2-3 hverdage
  • Vi bytter til 31. januar

Feedback og vurdering for læring

Denne antologi præsenterer både teoretiske perspektiver på og praktiske erfaringer med feedback og vurdering for læring fra både danske og udenlandske forskere og praktikere.

Feedback beskrives af den new zealandske læringsforsker John Hattie som en af de mest centrale faktorer, når det kommer til at fremme og styrke elevernes læring. John Hattie slog for alvor sit navn fast, da han i 2009 udgav Visible Learning, verdens hidtil mest omfattende forskningsoversigt, der bestod af en syntese af over 800 metaanalyser af faktorer, der påvirker elevers læring. Og her var de væsentligste faktorer blandt andet elevens selvvurdering, formativ vurdering (vurdering for læring) og feedback.

Denne antologi indledes med en helt central artikel om betydningen af feedback, nemlig 'Styrken ved feedback', skrevet af John Hattie og hans kollega ved University of Auckland, Helen Timperley. Artiklen blev første gang udgivet i 2007 og anses for at være en nøgleartikel inden for evalueringsfeltet. Den omhandler den feedback og vurdering, som er fremadrettet og læringsorienteret, med andre ord feedback og vurdering for læring. Dette fokus på læring og læringsprocessens mål fastholdes i artiklens tre centrale feedbackspørgsmål, som læreren må stille eleven, og som eleven må (lære at) stille sig selv:

  • Hvor er jeg på vej hen?
  • Hvordan klarer jeg mig?
  • Hvor skal jeg hen herfra?
  • Med Hattie og Timperleys artikel som omdrejningspunkt præsenterer denne antologi en række artikler, der alle på forskellig vis behandler feedback og vurdering for læring netop ud fra den præmis, at synliggørelse af læring og af læringens rammer og betingelser udgør de væsentligste faktorer i forhold til at forbedre elevernes læringsudbytte.

    Antologiens forfattere er: Helle Bjerresgaard, John Hattie og Helen Timperley, Mads Hermansen, Therese N. Hopfenbeck, Preben Olund Kirkegaard, Claus Madsen, Clarie Ellen Weinstein, Ivar Bråten og Rune Andreassen og Trude Slemmen Wille.

    Fakta om Feedback Og Vurdering For Læring

    Forfatter(e)Mads Hermansen, Ivar Bråten, Claus Madsen, Helle Bjerresgaard, Rune Andreassen, Preben Olund Kirkegaard, John Hattie, Helen Timperley, Therese N. Hopfenbeck, Clarie Ellen Weinstein, Trude Slemmen Wille
    Genre(r)Skole Og Lærebøger
    UdgivelsesdatoEr udgivet
    ISBN-139788772816852
    ISBN-108772816856
    IndbindingPaperback
    SprogDansk
    Udgave1
    Oplag1
    Sidetal228
    DimensionerBredde: 17Cm - Højde: 24Cm
    TagsEvaluering, Vurdering, Feedback, Læring, Læreprocesser, Folkeskolen, Feedback Og Vurdering For Læring, Studiebøger, Bog

    Fakta om Feedback Og Vurdering For Læring

    Forfatter(e)Mads Hermansen, Ivar Bråten, Claus Madsen, Helle Bjerresgaard, Rune Andreassen, Preben Olund Kirkegaard, John Hattie, Helen Timperley, Therese N. Hopfenbeck, Clarie Ellen Weinstein, Trude Slemmen Wille
    Genre(r)Skole Og Lærebøger
    UdgivelsesdatoEr udgivet
    ISBN-139788772816852
    ISBN-108772816856
    IndbindingPaperback
    SprogDansk
    Udgave1
    Oplag1
    Sidetal228
    DimensionerBredde: 17Cm - Højde: 24Cm
    TagsEvaluering, Vurdering, Feedback, Læring, Læreprocesser, Folkeskolen, Feedback Og Vurdering For Læring, Studiebøger, Bog

    Synopsis

    Niveau: fagligt niveauIndhold: Styrken ved feedback / af John Hattie og Helen Timperley. Trude Slemmen Wille: Vurdering for læring. Mads Hermansen: Om opgavens og undervisningens grundform : læringsledelse. [...] Helle Bjerresgaard: Struktur og feedback i elevernes læringsfællesskaber. Claus Madsen: At lede en lærende skole : vurdering for læring i anden potens. Læringsstrategier og selvreguleret læring : teoretisk beskrivelse, kortlægning og undervisning / af Claire Ellen Weinstein, Ivar Bråten og Rune Andreassen. Therese Nerheim Hopfenbeck: What did you learn in schooll today? Preben Olund Kirkegaard: Hvordan kan elevfeedback fremmes med læringsstrategier?

    Mediernes anmeldelser

    Kundeanmeldelser

    Vær den første til at skrive en kundeanmeldelse.

    Skriv anmeldelse

    Det siger vores kunder26.657 anmeldelser - 5 ud af 5 stjerner

    • Anne ØsterbyAnne Østerby
      stjernestjernestjernestjernestjerne
      Lynhurtig levering og stort udvalg

      Alt var som forventet. Sjældent at du kan købe 23 gode dvd´er til 500 kr. Også hurtig levering.... så nu skal der ses film.

    • Marianne ThomsenMarianne Thomsen
      stjernestjernestjernestjernestjerne
      Perfekt

      Fik det jeg bestilte og til lovede tid.

    • Benjamin KrogsgaardBenjamin Krogsgaard
      stjernestjernestjernestjernestjerne
      Fik hvad jeg bestilte

      Hurtig og god service.

    Om Gucca
    • Om os
    • Konkurrencer
    • Ledige stillinger
    • Nyhedsbrev
    Kundeservice
    • Kontakt kundeservice
    • Ofte stillede spørgsmål
    • Altid 30 dages returret
    • Ordrestatus
    • Returblanket
    stjernestjernestjernestjernestjerne
    Trustpilot

    26.657 anmeldelser - 5/5 stjerner
    DankortMobilePayVisa
    MastercardBankoverførselPaypalEAN