• Altid lave priser og hurtig levering
  • "Fremragende" på Trustpilot - 47.555 anmeldelser
  • Gratis levering over 799 kr.
menuGucca.dk - Logo

Feedback Og Vurdering For Læring - Mads Hermansen - Bog

Indbinding: Paperback
Feedback og vurdering for læring Denne antologi præsenterer både teoretiske perspektiver på og praktiske erfaringer med feedback og vurdering for læring fra både danske og udenlandske forskere og... Læs mere.
469,95 kr
Før: 519,95 krSpar 50,00 kr (10%)
  • Varen er på lager
  • Levering: 2-4 hverdage
  • 30 dages returret

Feedback og vurdering for læring

Denne antologi præsenterer både teoretiske perspektiver på og praktiske erfaringer med feedback og vurdering for læring fra både danske og udenlandske forskere og praktikere.

Feedback beskrives af den new zealandske læringsforsker John Hattie som en af de mest centrale faktorer, når det kommer til at fremme og styrke elevernes læring. John Hattie slog for alvor sit navn fast, da han i 2009 udgav Visible Learning, verdens hidtil mest omfattende forskningsoversigt, der bestod af en syntese af over 800 metaanalyser af faktorer, der påvirker elevers læring. Og her var de væsentligste faktorer blandt andet elevens selvvurdering, formativ vurdering (vurdering for læring) og feedback.

Denne antologi indledes med en helt central artikel om betydningen af feedback, nemlig 'Styrken ved feedback', skrevet af John Hattie og hans kollega ved University of Auckland, Helen Timperley. Artiklen blev første gang udgivet i 2007 og anses for at være en nøgleartikel inden for evalueringsfeltet. Den omhandler den feedback og vurdering, som er fremadrettet og læringsorienteret, med andre ord feedback og vurdering for læring. Dette fokus på læring og læringsprocessens mål fastholdes i artiklens tre centrale feedbackspørgsmål, som læreren må stille eleven, og som eleven må (lære at) stille sig selv:

  • Hvor er jeg på vej hen?
  • Hvordan klarer jeg mig?
  • Hvor skal jeg hen herfra?
  • Med Hattie og Timperleys artikel som omdrejningspunkt præsenterer denne antologi en række artikler, der alle på forskellig vis behandler feedback og vurdering for læring netop ud fra den præmis, at synliggørelse af læring og af læringens rammer og betingelser udgør de væsentligste faktorer i forhold til at forbedre elevernes læringsudbytte.

    Antologiens forfattere er: Helle Bjerresgaard, John Hattie og Helen Timperley, Mads Hermansen, Therese N. Hopfenbeck, Preben Olund Kirkegaard, Claus Madsen, Clarie Ellen Weinstein, Ivar Bråten og Rune Andreassen og Trude Slemmen Wille.

    Sikker e-handel

    At gøre handel på Internettet til en billig, hurtig og ikke mindst sikker oplevelse for kunderne, har altid været en af vores topprioriteter.

    Sikkerhed er det vigtigste

    Hos Gucca vægter vi sikkerheden højest, og vi ser den, som det aller vigtigste element ved e-handel. Vores online betalingsløsning er godkendt af NETS, hvilket er din garanti for sikkerheden bag din betaling på Internettet. Derfor er det at købe og betale hos Gucca.dk fuldstændig sikkert.

    Gucca.dk giver dig selvfølgelig altid 30 dages returret

    Når vi skriver 30 dages fuld returret, så mener vi det naturligvis på alle typer produkter. Kort sagt, såfremt du ønsker at fortryde dit køb, kan du naturligvis returnere dine varer og få dine penge tilbage. Inden du sender returvaren tilbage, er det en en god ide, at kontakte os først.

    Altid sikker og hurtig levering

    Som kunde hos os, skal du selvfølgelig ikke vente for længe på din vare. Vi leverer hurtigt og sikkert. Vi tilstræber, at du modtager forsendelsen indenfor 1-2 hverdage, såfremt varen er på lager. Bemærk, at du ud for hvert enkelt produkt altid kan se den aktuelle lagerstatus. Er du i tvivl om leveringstiden eller lagerstatus, så anbefaler vi, at du sender en e-mail eller ringer til os.

    Muligheder for betaling

    Når du handler hos os, så tilbyder vi dig at vælge mellem adskillige former for betaling. Den betalingsform der passer bedst til dig, er selvfølgelig den du bør gøre brug af. Du har altid garanti for en sikker og tryg handel, uanset hvilke af vores betalingsmuligheder du foretrækker at benytte. Her finder du alle vores betalingsmuligheder. Vælger du kreditkort, giver det dig den fordel, at vi først trækker penge fra din bankkonto, den dag din vare afsendes til dig.

    Du har altid adgang til professionel assistance hos vores kundeservice

    Skulle det ske, at du har spørgsmål eller problemer undervejs, beder vi dig tage kontakt til os med det samme. Mellem 10-15 alle hverdage sidder vi klar ved telefonerne og på e-mail, og vi er parat til at assistere dig - med et smil og godt humør.

    Se forsendelse hele vejen

    Du har selvfølgelig altid mulighed for at spore ordren, når du køber hos Gucca.dk. Efter gennemførsel af købet kan du besøge din egen ordreside. Du kan se, hvornår vi sender din pakke, på din ordreside. Du får leveringsinformation via mail, når din forsendelse forlader vores lager og er på vej.

    Fakta

    SerieUndervisning Og Læring
    Forfatter(e)Mads Hermansen Ivar Bråten Claus Madsen Helle Bjerresgaard Rune Andreassen Preben Olund Kirkegaard John Hattie Helen Timperley Therese N. Hopfenbeck Clarie Ellen Weinstein Trude Slemmen Wille
    UdgivelsesdatoEr udgivet
    ISBN-139788772816852
    ISBN-108772816856
    IndbindingPaperback
    SprogDansk
    Udgave1
    Oplag1
    Sidetal228
    DimensionerBredde: 17Cm - Højde: 24Cm
    GenvejeUndervisning Og Læring - Bøger
    TagsEvaluering, Vurdering, Feedback, Læring, Læreprocesser, Folkeskolen, Feedback Og Vurdering For Læring, Studiebøger, Bog


    Niveau: fagligt niveauIndhold: Styrken ved feedback / af John Hattie og Helen Timperley. Trude Slemmen Wille: Vurdering for læring. Mads Hermansen: Om opgavens og undervisningens grundform : læringsledelse. [...] Helle Bjerresgaard: Struktur og feedback i elevernes læringsfællesskaber. Claus Madsen: At lede en lærende skole : vurdering for læring i anden potens. Læringsstrategier og selvreguleret læring : teoretisk beskrivelse, kortlægning og undervisning / af Claire Ellen Weinstein, Ivar Bråten og Rune Andreassen. Therese Nerheim Hopfenbeck: What did you learn in schooll today? Preben Olund Kirkegaard: Hvordan kan elevfeedback fremmes med læringsstrategier?

    Mediernes anmeldelser

    Kundeanmeldelser

    Vær den første til at skrive en kundeanmeldelse.

    Skriv anmeldelse